Bloggen om när jag åker till Thailand

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2011

I see you smiled

Av Madeleine - 17 augusti 2011 21:40

Wow! Vad tiden går fort! Redan sista dagen av sommarlovet. I kväll får jag gå i sängs lite tidigare och slappna av all nervösitet. Det är nämligen så att jag börjar i en helt ny klass! Det är elever från Skebo skola, Gottsta skola, Hallsta skola, Skärsta skola och Herräng skola som blandas i två klasser. 7A och 7B. Jag börjar i 7B. Som tur kommer dom flesta av mina kompisar som jag umgås med börja i samma klass! Skönt. Jag & mina kompisar har bestämt en plats att möta på. Ska bli riktigt, riktigt spännande!!! 


Nåjah, i dag har jag varit hemma själv till klockan 4 på eftermiddagen. Kollat på tv, duschat, checkat in lite mejl och slappat. För cirka 6 timmar sedan var jag med familjen och kollade på en husvagn i Herräng, vi har inte bestämt än om vi ska köpa den! Efter titten där, åkte vi till Herräng´s marina och fotograferade lite (bilderna kommer) sedan drog vi vidare till Hensvik och kollade på en kompis motorbåt. Det är nästan allt jag har gjort i dag. 


  Den här bilden är tagen i M/S Eckerö Linjen i fredags, det är min gräsklippare på bilden


Här var vi i Herräng´s marina. Fin utsikt!


Många båtar?


    Här är jag i Hensvik, bredvid har vi våran kompis motorbåt


Jag tror jag måste hoppa i säng nu, klockan är redan 10 över 10. Obs! Hoppas ni barn som läser hoppas ni får en bra start på skolan i morgon!!! Lycka till


MÅSTE SUSSA NU.

KRAM   





 
 
Ingen bild

Helen

18 augusti 2011 18:40

Jag träffade ju dig i skolan idag och du såg glad ut. Jag hoppas du fick en riktigt, riktigt bra skolstart (även om du blev blöt).

Många kramar
Helen

Madeleine

18 augusti 2011 19:14

Hej! Jo, jag hade en riktigt bra skolstart i Centralskolan. Alla var snälla! Börjar på tipsrundan var bra, sen vart det riktigt varmt. Så då vart man lite less på värmen, helt plötsligt slog blixtrar ner och det började spöregna!! Då började man att frysa och vart jätte, jätte, jätteblöt! Så det var bara att kuta till högstadiet! Jah, hur ville man ha det!? Jo livet är bra som det är!
Det var inte så mycket stök i klassrummet och sånna saker. Det var ju bra. Du får ha det så jättebra med din nya klass!!! Många många kramar Madeleine!

 
Ingen bild

Helen

19 augusti 2011 23:02

Härligt att du fick en bra start (även om den var blöt :-))

Som det verkar har jag fått en kanonklass igen! De påminner mycket om er, de är supergulliga!

För mig känns det kul att jobba i samma lokaler som ni går i nu så att jag får se er ibland.

Var rädd om dig!

Många kramar
Helen

Madeleine

21 augusti 2011 13:54

Vad kul att du har en kanonklass igen! Ni kommer säker få kul tillsammans! Vi syns väll snart igen! Massa kramar från Madeleine!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 2 mars 2015 05:12

Mat är någonting man kommer åt överallt här i Thailand, tittar man till höger så finns det mat, tittar man till vänster, så finns det också massa mat. Jag har hunnit ätit en hel del här, men fösöker att inte äta för mycket. Men ibland går det inte at...

Av Madeleine - 24 februari 2015 11:47

  Utsikten från balkongen, 6: våningen En vanlig middag för oss Ute på middag vid stranden ...

Av Madeleine - 23 februari 2015 13:04

Helt från ingenstans tänkte jag informera er att jag nämligen är i Thailand nu. Åkte från Arlanda 13:30 den 17:e Februari. Resan gick otroligt bra, tog denna gången en stor buss med breda säten från flygplatsen till Hua-Hin. Därefter en taxi hem till...

Av Madeleine - 1 juni 2014 18:37


  Väldigt längesen man uppdaterade bloggen. Datorn har inte fungerat under en viss period men den är som vanlig nu. Tyvärr måste jag lämna in datorn på tisdag, eftersom det är en skoldatorn och uppdaterar allt därifrån. Men ska försöka fixa inlägg ...

Av Madeleine - 1 mars 2014 17:57


  I dag är en speciell dag. Inte en vanlig lördag. Inte en vanlig start på månaden, nej nej. För idag så fyller världens bästa Justin Drew Bieber år, och i år är han officiellt vuxen, 20 år. " But you wont be 16 forever " Något jag aldrig kommer g...

About Madeleine

       

 

En Belieber som heter Madeleine Blom, född 1998 i Stockholm med bor i en håla några mil utanför Norrtälje. Jag är en glad, positiv och blygsam tjej som älskar att sjunga! 

 

Detta är min reseblogg som fylls med bilder, om det thailändska livet och massa andra saker. Men det finns även andra tips och trix om min "vanliga" vardag.

Ta gärna en titt och hoppas ni stannar  

How many visitors do I have?

Flag Counter

Flag Counter

Translate my blog

Archive

Categories

Vote!

Hur många år är du som läser?
 Under 15 år
 15 - 20 år
 21 - 30 år
 31 - 50 år
 51 - 60 år
 Över 60 år

Links

plusikassan.se

FameBloggers

Klicka = tjänar jag pengar


Ovido - Quiz & Flashcards