Bloggen om när jag åker till Thailand

Direktlänk till inlägg 29 mars 2012

Bilder från Nong Khai resan

Av Madeleine - 29 mars 2012 15:21

Dagen har varit lugn & skön. Har inte gjort så mycket, förutom datan och plugg. Tänkte plugga lite till senare! 

Som ni vet har jag varit i Nong Khai, cirka 50 km från Udon-Thani, men ni har fått sett bilder därifrån, så tänkte visa er! Hoppas ni gillar bilderna :)



   Här får vi se lite grisar på vägen upp



Här är infarten till Nong Khai

På denna gata fixade vi sovplats 


Så här ser stuga ut som vi fixade, Esan Guesthouse, den ligger vid Mekong River


 


Om vi vill handla något fort eller sånt så har vi ju väldigt nära till gågatan, bara 50 meter  


Här brukade vi äta middag


    

maten består av grönsaker, kött, glasnudlar och bläckfiskar. Det är som en liten grill under kastrullen.


En närmare titt


Det finns en marknad Thasaded som ni ser på skylten, marknaden är delad på två vägar, på dagarna brukar vi vara där och snoka efter saker. Har fått hem saker som stereo, liten fläkt, plattång osv


här är en liten del av gatan som var bara 50 meter ifrån våran stuga


Slöa hund!


På morgonen finns frukost om man vill ha, de slutar serverar klockan 9


Här är sonen till ägaren, fick en broschyr om Nong Khai


På dagarna brukar vi ta lite fika vid 3 tiden, obs! Det är inte jag som ska ha ölen som ni ser på bilden!


Bakom mig ser ni Laos


Här ser ni en restaurang-båt som man kan åka i




Här sitter jag och bläddrar i menyn, hmm vad ska man välja?


Kikar på Laos


Då fixar man en grogg till pappa, Chivas Regal med Soda


Äntligen mat!


Något som man fixade själv, heheh!


Efter 3 dygn i Nong Khai åkte vi tillbaka till Udon-Thani. Men vi sov över i Saraburi som ligger nordväst om Bangkok, bilder från resan hem till Udon kommer i ett annat inlägg!


Ha det så bra, kram!   








  


   









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Madeleine - 2 mars 2015 05:12

Mat är någonting man kommer åt överallt här i Thailand, tittar man till höger så finns det mat, tittar man till vänster, så finns det också massa mat. Jag har hunnit ätit en hel del här, men fösöker att inte äta för mycket. Men ibland går det inte at...

Av Madeleine - 24 februari 2015 11:47

  Utsikten från balkongen, 6: våningen En vanlig middag för oss Ute på middag vid stranden ...

Av Madeleine - 23 februari 2015 13:04

Helt från ingenstans tänkte jag informera er att jag nämligen är i Thailand nu. Åkte från Arlanda 13:30 den 17:e Februari. Resan gick otroligt bra, tog denna gången en stor buss med breda säten från flygplatsen till Hua-Hin. Därefter en taxi hem till...

Av Madeleine - 1 juni 2014 18:37


  Väldigt längesen man uppdaterade bloggen. Datorn har inte fungerat under en viss period men den är som vanlig nu. Tyvärr måste jag lämna in datorn på tisdag, eftersom det är en skoldatorn och uppdaterar allt därifrån. Men ska försöka fixa inlägg ...

Av Madeleine - 1 mars 2014 17:57


  I dag är en speciell dag. Inte en vanlig lördag. Inte en vanlig start på månaden, nej nej. För idag så fyller världens bästa Justin Drew Bieber år, och i år är han officiellt vuxen, 20 år. " But you wont be 16 forever " Något jag aldrig kommer g...

About Madeleine

       

 

En Belieber som heter Madeleine Blom, född 1998 i Stockholm med bor i en håla några mil utanför Norrtälje. Jag är en glad, positiv och blygsam tjej som älskar att sjunga! 

 

Detta är min reseblogg som fylls med bilder, om det thailändska livet och massa andra saker. Men det finns även andra tips och trix om min "vanliga" vardag.

Ta gärna en titt och hoppas ni stannar  

How many visitors do I have?

Flag Counter

Flag Counter

Translate my blog

Archive

Categories

Vote!

Hur många år är du som läser?
 Under 15 år
 15 - 20 år
 21 - 30 år
 31 - 50 år
 51 - 60 år
 Över 60 år

Links

plusikassan.se

FameBloggers

Klicka = tjänar jag pengar


Ovido - Quiz & Flashcards